wtorek, 8 listopada 2011

Fan Page zakładu pogrzebowego

Case study. Marketing w mediach społecznościowych dla dość niecodziennego klienta.
Promocja zakładu pogrzebowego na Facebooku

A tak wygląda fan page:
Zapal świeczkę

Prawie 20 tysięcy fanów robi wrażenie. Pytanie tylko, czy jest to działanie skuteczne? Bo inicjatywa sama w sobie jest ciekawa - można wrzucić tam piosenkę z dedykacją, opublikować wspomnienie, zapalić wirtualną świeczkę. Ruch zapewne wzmógł się w okolicach Wszystkich Świętych. Tylko czy faktycznie przysporzy to klientów zakładowi pogrzebowemu Styks?

2 komentarze:

  1. Oliwio, to nie jest kampania, która ma przełożyć się bezpośrednio na sprzedaż usług, gdyż branża ta jest niezwykle specyficzna. To typowa kampania wizerunkowa mająca na celu zaangażować fanów (w szczególności Polonię) a tym samym sprawić by w ich głowach pierwszym skojarzeniem do wyrażenia Zakład Pogrzebowy był Styks Wrocław. Udaje się to realizować, gdyż współczynnik zaangażowania fanów w tej kampanii jest wyższy niż na największym polskim fanpejdżu "Demotywatory". Zresztą warto spojrzeć na porównanie wykonane przez Fanpage Trender: http://fan-page.pl/wp-content/uploads/2011/11/Fan-Page-trander-porownanie.png

    Pozdrawiam:
    Paweł Lesisz

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sobie zdaję sprawę z funkcji fan page'a. Gratuluję sukcesu i wysokiego współczynnika zaangażowania. Natomiast ja zastanawiam się nad wymiernym efektem tej rozpoznawalności wśród Polonii w Chicago i takie pytanie zadaję - z racji "szkoleniowej funkcji" mojego bloga - swoim studentom, by skłonić do refleksji :)

    OdpowiedzUsuń