Case study. Marketing w mediach społecznościowych dla dość niecodziennego klienta.
Promocja zakładu pogrzebowego na Facebooku
A tak wygląda fan page:
Zapal świeczkę
Prawie 20 tysięcy fanów robi wrażenie. Pytanie tylko, czy jest to działanie skuteczne? Bo inicjatywa sama w sobie jest ciekawa - można wrzucić tam piosenkę z dedykacją, opublikować wspomnienie, zapalić wirtualną świeczkę. Ruch zapewne wzmógł się w okolicach Wszystkich Świętych. Tylko czy faktycznie przysporzy to klientów zakładowi pogrzebowemu Styks?
Oliwio, to nie jest kampania, która ma przełożyć się bezpośrednio na sprzedaż usług, gdyż branża ta jest niezwykle specyficzna. To typowa kampania wizerunkowa mająca na celu zaangażować fanów (w szczególności Polonię) a tym samym sprawić by w ich głowach pierwszym skojarzeniem do wyrażenia Zakład Pogrzebowy był Styks Wrocław. Udaje się to realizować, gdyż współczynnik zaangażowania fanów w tej kampanii jest wyższy niż na największym polskim fanpejdżu "Demotywatory". Zresztą warto spojrzeć na porównanie wykonane przez Fanpage Trender: http://fan-page.pl/wp-content/uploads/2011/11/Fan-Page-trander-porownanie.png
OdpowiedzUsuńPozdrawiam:
Paweł Lesisz
Ja sobie zdaję sprawę z funkcji fan page'a. Gratuluję sukcesu i wysokiego współczynnika zaangażowania. Natomiast ja zastanawiam się nad wymiernym efektem tej rozpoznawalności wśród Polonii w Chicago i takie pytanie zadaję - z racji "szkoleniowej funkcji" mojego bloga - swoim studentom, by skłonić do refleksji :)
OdpowiedzUsuń